Literatuur

Bronnen:

Conley, D. & French, E.M. (2014). Student ownership of learning as a key component of college readiness. American Behavioral Scientist 58(8), 1018-1034

Deci, E.L. & Ryan, R.M. (2000). The ‘what’ and the ‘why’ of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 227-268

Eiken, O. (2011), “The Kunskapsskolan (“The Knowledge School”): A Personalised Approach to Education”, CELE Exchange, Centre for Effective Learning Environments, 2011/01, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/5kgdzvmzjblv-en

Nuffic, Nederlanse organisatie voor internationale samenwerking in het hoger onderwijs, 2014. Landenmodule Zweden, Waardering van buitenlandse getuigschriften in Nederland.

Dijkstra, P. (2015). Effectiever leren met leerstrategieën. Amsterdam: Boom uitgevers

Verstraete, I. & Nijman, K. (2016). Handboek leren leren voor het voortgezet onderwijs. 5 krachtige leerprincipes vertaald naar de praktijk. Huizen: Uitgeverij Pica

Odenthal, L., Potiek, S. & Verbaan, A. (2017). De zesde rol van de leraar: de leercoach. Amersfoort: CPS Onderwijsontwikkeling en advies

Toering, T.T., Elferink-Gemser, M.T., Jonker, L., Van Heuvelen, M.J.G. & Visscher, C. (2011). Measuring self-regulation in a learning context: Reliability and validity of the Self-Regulation Scale (SRL-SRS). International Journal of Sport and Exercise Psychology, vol. 10, iss. 1.

Hattie, J. (2009). Visible learning – a synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London & New York: Routledge

Donker, A.S., Boer, H. de, Kostons, D., Dignath-Van Ewijk, C.C. & Werf, M.P.C. van der (2014). Effectiveness of learning strategy instruction on academic performance. A meta-analysis. Educational Research Review, 11. 1-26.

Kostons, Donker, A.S., & Opdenakker, M.C. (2014). Zelfgestuurd leren in de onderwijspraktijk. Een kennisbasis voor effectieve strategie-instructie. GION onderwijs/ onderzoek, Rijksuniversiteit Groningen

Hattie, J. & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, Vol 77, No. 1 81-112.